شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

طراحی مبلمان و دکوراسیون اداری

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

موفقیت جلسات با انتخاب میز کنفرانس خوب

میز کنفرانس

یک جلسه سنگین با مشتری‌های ناراضی، یک نشست دوستانه با همکارانی که همه مشتاق کار بیشتر و بهتر‌ند. یک جشن دوستانه که برای تولد یکی از همکاران برگزار می‌شود. این نشست‌ها همه پشت یک میز کنفرانس صورت می‌گیرد. تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که یک میز کنفرانس خوب در موفقیت‌های یک جلسه چقدر می‌تواند مؤثر باشد. این موضوعی است که در این مقاله به آن می پردازیم.

میز کنفرانس خوب را بهتر بشناسیم

میز کنفرانسی که شما انتخاب می‌کنید دو ویژگی مهم دارد 1? مناسب فضای شما ست 2? مناسب کار شما ست.

به دفتری اداری، فکر کنید که حدود 50 الی 60 متر است و یک میز اداری 12 نفره را برای خود سفارش می‌دهد. این اداره به دنبال این است که همه کار‌های کارمندانش پشت این میز انجام شود. میز کنفرانس این شرکت، محلی برای کارهای روزمره؛ جایی برای صرف غذا و همین طور جایی است که جلسات درون سازمانی و حتی برون سازمانی پشت آن برگزار می‌شود. این یک اشتباه بزرگ است. میز کنفرانس فقط برای جلساتی است که یک سازمان میان کارمندان خود و ارباب رجوعش برگزار می‌کند. اگر شما یک شرکت کوچک هستید یک میز کنفرانس 4 یا 6 نفره با یک پارتیشن اداری خوب می‌تواند تمام نیاز شما را برطرف کند برای دیگر کارها میزهای مناسب دیگری نیز وجود دارد. در فضاهای کوچک برای میز کنفرانس خود صندلی‌های کوچکی خریداری کنید تا بتواند تا حد امکان از فضای خود بهینه استفاده کنید. این واقعیتی است از صندلی مدیر عامل تا صندلی های پذیرایی و کارشناسی، باید در یک دفتر کوچک، جمع جور کوچک انتخاب شود.
2? جلسات شما چگونه برگزار می‌شود آیا پذیرایی شما مفصل و کامل است یا پذیرایی که از حاضرین جلسه انجام می‌دهید مختصر است. در جلسات شما بیشتر چه مباحثی مطرح می شود. به چه امکاناتی در جلسات خود نیاز دارید. اگر شرکت شما به کار‌های حسابداری و مالی می‌پردازد و جلسات شما با اسناد مختلف حقوقی و مالی سرو کار دارد بهتر است در میز کنفرانس خود جایی را برای یک پرینتر در نظر بگیرید. اگر جلسات شما با ارائه مطالب گوناگون همراه است نیز حتما جایی را برای پروژکتور یا ال سی دی بزرگ داشته باشید. همین طور کابل های شبکه و برق هم باید در میز شما تعبیه شود تا به راحتی همه نیاز‌هایتان به اطلاعات در هنگام جلسه برطرف شود. همه این مسائل، نیازهای پیرامونی یک میز خوب است که در هنگام خرید میز کنفرانس و دیزاین آن باید مورد توجه قرار بگیرد.

میز کنفرانس و چینش صندلی ها

در بسیاری از جلسات دیده شده که برخی از اعضای جلسه مشکلی در دیدن ال سی دی یا تصاویر پروژکتور دارند. برای دیدن سخنران جلسه مجبورند خود را به جلو یا عقب متمایل کنند اتاقی که در آن برای جلسه به سر می‌برند هوای مناسب ندارد. همه این مسائل از انتخاب بد میز کنفرانس سرچشمه می‌گیرد. مدل های مستطیلی میز کنفرانس یک مشکل بزرگ دارد در ابعاد بزرگ به واسطه آن که حاضرین در جلسه در کنار هم و در یک خط قرار دارند افراد هم ردیف نمی‌توانند یک دیگر را به درستی ببینند. همین طور مدیر جلسه هم دید خوبی بر جلسه ندارد.
برای این گونه میزهای کنفرانس که تعداد افراد حاضر پشت آن بیش از سه نفر در هر ردیف است ما مدل‌هایی را پیشنهاد می کنیم که قوسی در بدنه خود دارند و عملا از شکل بیضی و یا شبیه آن سود می‌برند. این گونه می‌توان تا حد امکان مشکل دیدن افراد در جلسه را برطرف کرد.
مشاهده تصاویر ال سی دی یا پروژکتور از هر جای میز کنفرانس بسیار واجب است. بهتر است مانیتور در قسمت انتهایی میز باشد تا برای همه قابل روئیت شود و حداکثر یک نفر از دیدن آن محروم شود.
پس:
1? میز کنفرانس خود را مناسب فضایتان انتخاب کنید
2? میز کنفرانس شما باید امکانات خاصی برای جلسات معمولتان داشته باشد
3? دید افراد را در میز کنفرانس حتما در نظر بگیرید
ما در مطلب دیگر به رنگ و فضای میز کنفرانس در اتاق جلسات می‌پردازیم . تا آن زمان با وبلاگ سامانه ساز همراه باشید.

رنگ‌های مات و درخشان در مبلمان اداری

مبلمان اداری

هر یک از ما در اداره‌های گوناگونی تا به امروز قدم نهاده‌ایم و در هر دفتر و اداره‌ای حسی خاص را از محیط، افراد و یا دکوراسیون اداری آن اداره دریافت کرده‌ایم. راحتی چشم‌ها در نگاه به یک المان از مبلمان اداری می‌تواند دلپذیری و یا دلزدگی آن ست مبلمان اداری را در ذهن به وجود آورد. ما در مطالب قبل به حسی که از رنگ‌ها برای افراد پیش می‌آید پرداخته‌ایم، این که رنگی چشم نواز برای شرکت شما انتخاب شود و در مبلمان اداری و دکوراسیون اداری شما به صورت یک ست رنگی با هارمونی بسیار مناسب به کار رود بسیار مهم است اما نوع رنگ هم می‌تواند در حس ایجاد شده مؤثر باشد. حسی که یک رنگ در محیط شما به وجود می‌آورد به درخشانی و ماتی رنگی که شما برای مبلمان اداری خود انتخاب می کنید نیز بستگی دارد. در این مقاله ما به کارکردهای درخشانی و ماتی رنگ‌های انتخاب شده برای مبلمان اداری می‌پردازیم.

رنگ های درخشان در مبلمان اداری شما چه نقشی دارند

رنگ‌های درخشان بیشتر در ست‌هایی به کار می‌روند که حس اشرافیت و شکوه را به بیننده منتقل می‌کند. این که نور لوسترهای سقف در میز چوب ماهاگونی شما بدرخشد و یا دسته‌های صندلی شما در نور دیوارکوب دیوارها، درخشندگی ویژه‌ای داشته باشد، همه و همه حسی از اشرافیت، اعتماد به نفس و اصالت را به دیگران انتقال می‌دهد.
این حس به هر کسی که وارد دفتر شما می‌شود و المان‌های درخشان را مبلمان اداری شما می‌بیند مستقیما می‌گوید که باید آداب و ترتیبی خاص را برای گفت و گو رعایت کند. دیدن مبلمان درخشانی که با تک تک المان‌های دیگر در دکوراسیون اداری شما ست شده باشد هر کسی را به تفکر وا می دارد که این دفتر انسانی اصیل است که تلاطم های زمانه اثر در وی نمی‌گذارد.
اما چه رنگی برای مبلمان اداری درخشان باید انتخاب شود؟ جواب، انواع رنگ‌های چوبی است. رنگ چوب، طیف‌های قهوه‌ای هستند طیف‌هایی که از نسکافه‌‌ای روشن شروع می‌شوند و تا رنگ‌های قهوه‌ای سوخته می‌روند. به خودی خود رنگ مبلمان اداری در طیف قهوه‌ای چندان جذاب نیست اما همین رنگ خاص مبلمان با یک درخشندگی زیبا می‌تواند به دلرباترین رنگ مبلمان اداری بدل شود. درخشندگی متریال‌هایی مانند چرم طبیعی واکس خورده، چوب لاک الکل خورده و یا پلی‌استر خورده، می‌تواند طرح چوب و چرم را بسیار زیبا به نمایش بگذارد.
بهتر است طرح و رنگ چوب و چرم طبیعی را با رنگ پارکت‌های نزدیک به رنگ مبلمان اداری و پرده‌های تور ظریف ست کنید. نورهای نچندان متمرکز لوسترها و دیوارکوب‌ها می‌تواند اوج زیبایی را برای رنگ فوق‌العاده مبلمان شما فراهم کند. البته این ست مبلمان یک ضعف هم دارد و آن هم این است که چندان نمی‌توانید از رنگ‌های جذاب و دوست داشتنی برای مبلمان اداری خود استفاده کنید در این طرح رنگ سبز یا صورتی به هیچ عنوان جایی ندارد.

رنگ‌های مات برای مبلمان اداری

رنگ‌های مات حسی از آرامش، امنیت و چشم نوازی را برای شما فراهم می‌آورد. مبلمان اداری را با متریال‌های بسیار گسترده‌ای می‌توان به رنگ های مات مزین کرد. از پارچه‌هایی با بافت درشت تا جنسی مانند کتان و مخمل همه و همه می‌تواند به زیبا ترین رنگ‌های مات برای رومبلی، روکش صندلی و حتی رنگ مبلمان اداری بدل شوند.
مهم ترین ویژگی انتخاب رنگ های مات برای مبلمان اداری این است که تقریبا همه رنگ ها را می‌توان در طیف های مات گنجاند. همین طور انتخاب رنگ های مات به شما این امکان را می‌دهد که یک یا چند رنگ هماهنگ یا متضاد و مکمل را با یک دیگر ست کنید. استفاده از رنگ مات در مبلمان اداری دست شما را برای انتخاب انواع رنگ های فانتزی باز می‌گذارد هر ستی را که دوست داشتید می‌توانید با این مدل رنگی انتخاب کنید.
اما یک نباید مهم هم در استفاده از رنگ های مات وجود دارد. یکی از مهم ترین نبایدهای استفاده از رنگ‌های مات استفاده از رنگ‌های مات طیف کرم و قهوه‌ای به صورت یک نواخت و تک رنگ است. این رنگ‌ها می‌تواند بدترین انتخاب شما در یک دکوراسیون اداری و مبلمان باشد. حس مرده افسرده و بسیار یک نواخت تنها حاصل استفاده از رنگ‌های مرده و مات یک نواخت در مبلمان و دکوراسیون اداری است.

میز مدیریت کلاسیک و چند پیشنهاد فوق العاده

میز مدیریتی

زبان بدن، لحن کلام و حتی میز مدیریت، همه و همه می توانند بیانگر سبک مدیریتی شما باشند. شما یک مدیر هستید و در طول روز باید تصمیم‌های سختی بگیرید. و تصمیم‌گیری‌های سخت بدترین قسمت مدیریت است. هر مدیری دوست دارد که تصمیم هایش به خوبی و دقیق اجرا شود. برای همین هم از ابزارهای بسیاری برای بهبود بخشیدن به حُسن اجرای دستورات بهره می‌برند. شاید شما هم با این معضل روبه رو بوده‌اید که دستوری که می‌دهید چندان دقیق اجرا نمی‌شود و همکارانتان دستورات شما را آن طور که خود می‌خواهند اجرا می‌کنند، نه آن گونه که شما می‌خواهید. گاهی هم مشکل جایی است که اهمیت دستورات را همکارانتان درست متوجه نمی‌شوند.
معضلاتی که مدیر در طول روز و ماه و سال با آن رو به رو است بی‌شمارند و ما نیز مانند شما آن را خوب می‌دانیم، من در این مقاله می خواهم شما را با یک ابزار شگفت انگیز برای تأثیر مثبت بر دستورات‌تان آشنا کنم. بله میز مدیریتی شما یک ابزار است که می تواند نقش مناسبی بر دستورات شما داشته باشد.
شاید تا به حال به میز مدیریت خود این چنین فکر نکرده‌ بودید. هر چیزی که در دفتر مدیریت شما گذاشته می‌شود از دکوراسیون اداری تا زونکن پرونده‌ها و کامپیوتری که در برابر شما قرار دارد، جملگی ابزرهای مدیریت شما هستند. مدیریت در دنیای امروز بدون ابزار و بدون دانش امکان پذیر نیست و مدیر توانمند کسی است که از هر ابزار مفیدی برای مدیریت خود استفاده کند.

میز مدیریت گویای سبک مدیریت شما است

بگذارید به میزهای مدیریت نگاهی بیندازیم. میز مدیریتی گاه با طرح‌های مدرن و گاهی هم با طرح‌های کلاسیک ساخته می‌شود. طرح های مدرن اغلب از متریال‌هایی مانند ام دی اف و اچ دی اف ساخته شده‌اند و طرح‌های کلاسیک از انواع چوب هایی مانند راش، گردو، بلوط، ماهگونی، گیلاس و کاج در همین ابتدا فرق اصلی را می توانید در تفکر به محیط دریابید.
انتخاب یک میز مدیریتی چوبی با طرحی مربوط به قرن گذشته با صندلی‌هایی از جنس چرم طبیعی و نوارکوبی های طلایی پرده‌هایی نسبتا ضخیم و نقش‌دار گویای یک تفکر اشرافی سنتی و محکم و ثابت قدم در امور است. شما با این گونه میز مدیریتی و ست کردن آن با مبلمان اداری خود می‌توانید به هر کس القا کنید که شاید بازار و زمانه تغییراتی داشته است اما شما مانند همه سال‌های گذشته ثابت قدم و بدون هیچ گونه اضطرابی دنیای تجاری خود را می‌سازید و به پیش می‌روید.
البته انتخاب میز مدیریتی چوبی یک اشکال بزرگ هم دارد این دکوراسیون اداری و به ویژه این گونه میز مدیریتی القا کننده عدم نوآوری مدیر در روش‌های مدیریتی نیز هست. یعنی شما چندان از ایده‌های نو استقبال نمی‌کنید. همین طور اگر زمانی طولانی در دفتر خود با همکارانتان جلسه دارید یک پیشنهاد ویژه برای متعادل کردن فضای دفترتان با میز اداری چوبی و سنتی دارم.

از گلدان پر گل استفاده کنید

شما خرج کمی برای میز اداری چوبی خود انجام نداده‌اید پس یک حرکت بسیار هوشمندانه برای میز مدیریتی خود انجام داده همیشه یک گلدان گل‌تازه و مناسب فصل بر روی میز خود در گوشه‌ای که به چشم مخاطب بیاید داشته باشید. شما با این کار به بیننده و مخاطب خود القا می‌کنید که شکوفایی امری ذاتی و طبیعی برای شما ست و هیچ‌گاه از آن خسته نمی‌شوید. در انتخاب گل هم برای میز مدیریتی خود کمی دقیق باشید. بدترین انتخاب گل رز است این گل برای عشق و عاشقان است نه برای مدیری که به دنبال پویایی است. دسته گل داوودی به رنگ قرمز و زرد در روزهای پاییزی می‌تواند دفتر شما را سرشار از انرژی کند. حتما برای جلسات سخت خود از انرژی پویا و زیبای گل‌ها در دفتر کار سنتی خود استفاده کنید می‌توانید دسته بزرگ گل‌ها را در کنار میز مدیریتی خود روی یک میز کوچک نیم دایره با تکیه به دیوار قرار دهید.
میز مدیریت همیشه قابی برای تصویر یک مدیر است. از خدمه خود بخواهید تا چوب ارزشمند میز شما را هفته ای یک بار با پولیش‌های براق کننده چوب ماساژ دهند تا درخشندگی آن زیر نور ملایم دفتر حس اعتماد به نفس را برای هر کسی زنده کند.

عطر خوب دفتر شما

شما دفترتان را سرشار از چوب‌های قیمتی و خیره‌کننده کرده‌اید چرا از بوی چوب‌های طبیعی و زنده استفاده نمی کنید. یک عود چوب صندل یا چوب وتیور یا خس خس می‌تواند آرامش را در دفتر شما به اوج برساند سخت ترین جلسات در چنین دفتر معطر خوش رنگ و البته باوقاری می‌تواند به زیباترین شکل ممکن و با بهترین و برد، برد‌ترین توافقات به پایان برسد.

پارتیشن‌ها از گچ تا آلومینیوم

پارتیشن اداری

شاید تا به حال به این موضوع فکر نکرده‌اید که پارتیشن‌های اداری نیز مانند هر چیز دیگری جنس و تکنولوژی دارند که آن هم روز به روز در حال تغییر و تحول و در عین حال پیشرفته شدن است. ما در این مقاله به دنبال آن هستیم که جدید‌ترین تکنولوژی‌های ساخت پارتیشن‌های اداری را بررسی کنیم و تفاوت‌های میان تکنولوژی‌های قدیمی و جدید پارتیشن‌های اداری را برای شما بازگو کنیم.

پارتیشن‌ چیست و چه کارایی دارد

پارتیشن اداری یکی از مهم‌ترین بخش‌های دکوراسیون اداری است. این واقعیتی است که دوران محیط‌های اداری که ده‌ها و یا صد‌ها اتاق مجزا داشته‌اند به سر آمده و اکنون محیط‌های اداری با یک سالن بزرگ هستند که با پارتیشن‌هایی از یک دیگر جدا شده و بدل به اتفاق های مجزا می‌گردند. استفاده خوب از پارتیشن اداری علاوه بر آن که محیط شما را می‌سازد می‌تواند به نوعی نقش دیوار‌های میانی را هم برای شما ایفا کند. از این رو روز به روز استفاده از پارتیشن‌های اداری رونق بیشتری می یابد. از دیگر سو اگر قرار بر دیوار کشی در محیط یک سالنی اداری باشد دردسرها تنها به مشکلات و ناراحتی های ناشی از بنایی ختم نمی‌شود. مشکلاتی که یکی از مهمترین آنها در ادامه ذکر می شود.

مشکل وزن در پارتیشن‌ اداری

شما در چه بنایی، دفتر اداری خود را تأسیس کرده اید؟ یک آپارتمان یا یک خانه ویلایی؟ مهم نیست در هر بنایی که باشید آن بنا برای تحمل وزن دیوارها ساخته شده است. بله تعداد دیوارهای یک بنا با کیفیت و در عین حال حسابی خاص پیشبینی می‌شود و تعداد دیوارهای یک بنا به خصوص اگر آن بنا یک آپارتمان باشد به شدت اهمیت دارد. زیرا جمع وزن آدم‌ها و دیگر وسایل معمول در یک ساختمان بیش از وزن دیوار‌های آن ساختمان نمی‌شود و هر ساختمانی ابتدا باید توان تحمل دیوار‌های خود را داشته باشد. حال اگر شما به یک باره تعداد دیوارهای یک ساختمان را چند برابر کنید احتمال آسیب پذیری آن ساختمان را به چند برابر افزایش داده‌اید. این به آن معنی است که پارتیشن اداری به وزن ساختمان می‌افزاید و شما برای انتخاب یک پارتیشن اداری خوب باید بحث وزن آن را نیز حساب کنید.

سبک‌ترین و سنگین‌ترین نوع پارتیشن کدامند؟

بگذارید از بدترین و سنگین ترین نوع پارتیشن‌های اداری شروع کنیم. استفاده از دیوارهای پیش ساخته گچی و یا دیوار کشی سنتی برای ساختن اتاق‌های درونی در یک ساختمان می‌تواند بدترین انتخاب شما باشد. البته این انتخاب شاید برای شما به مراتب ارزان‌تر از دیگر انتخاب‌ها تمام شود زیرا یک بنّا می‌تواند آن را برای شما انجام دهد. از همه مهم‌تر متریال استفاده شده در این روش می‌تواند بسیار ارزان باشد، اما کیفیت و وزن این روش بسیار بد است. این روش آنچنان بد و ناکارآمد است که هیچ یک از شرکت‌های طراحی دکوراسیون‌ اداری آن را انتخاب نمی‌کنند. روش دیگری که از مدت‌ها پیش تا به امروز مورد استفاده است و آرام آرام روبه زوال می‌رود استفاده از ام دی اف و شیشه در ساخت پارتیشن‌های اداری است. می توان این پارتیشن‌ها را به نوعی روش‌های متوسط ساخت پارتیشن دانست. وزن ام دی اف ها هم کم نیست، اما نسبت به روش پیشین سبک‌تراند اما استفاده از ام دی اف برای دوجداره کردن و ضد صدا کردن پارتیشن‌ها بسیار نا‌کارآمد است زیرا ضخامت پارتیشن‌های دو جداره ام دی افی بسیار زیاد است و شیشه‌های دو جداره هم چندان از پس صدای بیرون بر نمی‌آید. پس باید راه دیگری برای پارتیشن اداری وجود داشته باشد.

پارتیشن‌ آلومینیومی پیشرفته‌ترین روش پارتیشن بندی

استفاده از آلومینیوم یکی از بهترین و مد روزترین روش پارتیشن بندی در دنیا است. آلومینیوم بسیار سبک است و کاملا مشکل وزن را حل می‌کند. دیگر ویژگی آلومینیوم در پارتیشن‌های اداری آن است که با ضخامت بسیار کم می‌توان پارتیشن دوجداره درست کرد و از شیشه‌های دو جداره در آن بهره برد. این گونه پارتیشن اداری می‌تواند به راحتی در برابر صدا عایق شود. یک مزیت بسیار مهم دیگر هم در استفاده از آلومینیوم وجود دارد برای پارتیشن‌های اداری وجود دارد که استفاده از آن را به اوج محبوبیت می رساند. سطح پارتیشن‌های اداری آلومینیومی آج ریزی دارد و مات است از این رو به خصوص در انواع رنگ‌های تیره بسیار چرکتاب است و به شدت دیر کثیف می شود.
انتخاب پارتیشن‌های اداری آلومینیومی یکی از کارهایست که این روزها نه یک راه ترجیحی بلکه یک ضرورت است و گروه سامانه ساز هم در این انتخاب در کنار شماست.

میز اداری و اهمیت فضای اداری

میز اداری

میز اداری مفهومی بزرگ در طراحی دکوراسیون فضای اداری است. شاید اصلی‌ترین بخش دکوراسیون اداری شما میز اداری و صندلی‌های اداری باشد. این واقعیتی است که صندلی‌های اداری با آن که تنوع بسیار زیادی دارند چندان قابل تغییر نیستند و به واسطه اهمیت‌های ویژه آنها در هماهنگی با کمر و فرم نشستن کمتر با فضای اداری دفتر و اداره هماهنگ می‌شوند.
اما میز اداری به گونه دیگری است.

کاربردی بودن میز اداری

کار شما چیست؟ دفتری هستید که مراجعان زیادی دارد یا شرکتی است که به صورت اینترنتی کار می‌کند. همه این‌ها یعنی این که میز شما باید مناسب با کارتان باشد. در این دیدگاه عملا دو نوع میز داریم که می توان آنها را بررسی کنیم. یک میز اداری است که چند نفر دور آن می‌نشینند و با چند جدا کننده حریم هر یک از کارمندان مشخص می‌شود. این میزها که به میز کار گروهی هم معرف‌اند بیشتر به درد شرکت‌هایی می‌خورد که کمتر جلسات با ارباب رجوع ندارند و افراد غریبه‌ای در شرکت چندان رفت و آمد ندارند، اگر هم جلسه‌ای باشد در اتاق جلسات پشت میز اداری دیگری انجام می‌شود و میز کار گروهی فقط برای کار در کنار دیگر کارمندان طراحی می‌شود. این نوع از میزهای اداری محیط کاری بسیار صمیمی و گرم می‌کنند و مناسب‌اند برای کار گروهی . اگر شرکت شما نیاز ویژه‌ای به کار گروهی دارد حتما از میز اداری گروهی استفاده کنید.

اما میز اداری انفرادی، گاه بزرگ است و گاه کوچک. این موضوع در انتخاب این مدل از میزها بسیار مهم است که آیا شما در شغلتان ملزم به پذیرایی از ارباب رجوع هستید یا نه. اگر میز اداری را برای منشی دفتر و یا کارمندی می‌خواهید این کار را باید به کرات انجام دهد، به شدت به این موضوع توجه کنید که میز باید ساده باشد.

میز اداری انفرادی مانند دیگر میز‌ها باید امکانات اداری را هم برای کارمند فراهم کند. استفاده از مدل‌های اِل با زاویه‌ 90 درجه می‌تواند علاوه بر فراهم آوردن انواع امکانات برای کارمند، مانند کشوهای متعدد و دسترسی به انواع کانال‌های ارتباطی، یک ظاهر ساده و صمیمی را هم برای شما فراهم می‌آورد. سادگی یک میز اداری برای کارمندانی که با ارباب رجوع سروکار دارند به این دلیل مهم است که حس صمیمی و خودمان و دوست داشتنی بودن را به ارباب رجوع منتقل می‌کند و اگر ارباب رجوع شما عصبانی باشد میز ساده و زیبای شما، می‌تواند قدمی نامحسوس برای آرام کردن مشتری بر دارد.

میز اداری مدیریتی

پر تجمل بودن، بزرگ بودن، پوشاندن دفتر با حجم بزرگ میز، بدترین بخش‌های یک میز اداری مدیریتی است. اداره‌ای را فرض کنید که مدیران آن پشت میزهای بلند بزرگ و پر حجم نشسته‌اند روی میزهای آن‌ها بسیار شلوغ است؛ برگه و کاغذ های بسیاری میز آنها را پوشانده است. همین طور کسانی که به دیدار این مدیر می‌آیند باید در جایی در قسمت پایین اتاق و نزدیک درب ورودی بنشینند این‌ها بدترین ویژگی‌های رایج برای میز مدیریتی کلاسیک است که متأسفانه در ایران بسیار رواج دارد.

این میز اداری نیست که مقام و منزلت یک مدیر را محکم می‌کند، بلکه مدیریت مدیران است که به آن میز مقام منزلت می‌بخشد. استفاده از میز اداری پر تجمل این روزها در همه جای دنیا تقریبا منسوخ شده است و حتی مدیران ارشد و مدیران عامل شرکت های بزرگ هم از میز اداری ساده و البته راحت استفاد می‌کنند. بزرگی میز مدیریتی یک انتخاب است که البته به اندازه و ابعاد دفتر مدیر هم بر می‌گردد اما باز هم ما بر سادگی میز تأکید می‌کنیم گاهی اوقات میز‌ اداری آنچنان بزرگ است که زبان بدن شما را می‌پوشاند و شما نمی‌توانید پیام‌های مناسبی را از طریق زبان بدن به دیگران انتقال دهید. پس برای یک مدیر حرفه‌ای میز اداری که زبان بدن را هم نپوشاند و پشت آن دست‌ها و فرم نشستن کاملا معلوم باشد یک ضرورت امروزی است.

گروه سامانه ساز، هوشمندی را در طراحی‌های دکوراسیون اداری خود مهم‌ترین اصل ممکن می‌داند به این معنی که برای هر محیط کاری و فضای اداری، هوشمندانه ترین انتخاب را فراهم می‌آورد. همراهی شما در انتخاب‌هایتان همیشه افتخار سامانه ساز بوده است.

۳ طراحی مدرن برای جایگزینی اتاق کنفرانس

میز کنفرانس

با افزایش همکاری در اداره‌های مختلف، باید در مورد طراحی اتاق کنفرانس تجدید نظر کنیم؛ و راه‌حل‌های جایگزین معرفی کنیم. بعد از انتشار خبری که در آن کارکنان Apple تهدید کرده بودند که به جای کار کردن در Apple Park ترجیح می‌دهند استعفا دهند. می‌توانیم به این نتیجه برسیم که فضای باز اداری دیگر چندان کارساز نیست. اما یکی از چیزهایی که نمی‌شود از فضای کار مدرن حذف کرد مسئله همکاری و تعامل است. در واقع همین ضرورت همکاری و خلاقیت مشترک چیزی بود که شرکت‌ها را از سمت کابین‌های اداری به سوی فضای باز سوق داد. انسان‌ها موجوداتی اجتماعی هستند؛ و ما باید اغلب همدیگر را ببینیم؛ تبادل نظر کنیم و همچنین با همدیگر تصمیم بگیریم تا بتوانیم بهترین کار را برای همه انجام دهیم.
قبلا اتاق کنفرانس و میز کنفرانس معمولا تنها برای جلسات صبح دوشنبه به کار می‌رفتند؛ اما امروزه از آنجا که میزان کنفرانس برای جلسات، تفکر جمعی، هکاتون‌ها، کنفرانس‌های ویدیویی، بحث‌های گروهی از راه دور و غیره به سرعت در حال افزایش است. جدول زمانی اتاق کنفرانس همیشه به هم می‌ریزد و این اتاق‌ها دیگر نمی‌توانند پاسخگوی همه باشند.
چگونه می‌توانیم بدون بازسازی کامل یا ساختن اتاق‌های دیگر طراحی دکوراسیون اداری خود را با شرایط جدید وفق دهیم؟ ادارات کنونی سه جایگزین را برای اتاق کنفرانس ارائه داده اند.

3 طراحی مدرن که در حال جایگزینی اتاق کنفرانس هستند

اتاق‌های مخصوص ایستادن

ثابت شده است که نشستن پشت یک میز به مدت چند ساعت در روز احتمال حمله قلبی و بیماری‌های دیگر را افزایش می‌دهد. برای کاهش این‌گونه عوارض منفی، اتاق‌های مخصوص ایستادن معرفی شدند. این اتاق‌ها به یک بهانه عالی (و کاربردی) تبدیل شدند تا کارمندان بایستند، فعالیت خود را افزایش دهند، این طرف و آن طرف بروند و در عین مشارکت احساس سلامت بیشتری کنند.
اتاق کنفرانس مخصوص ایستادن معمولا در حاشیه ادارات باز ساخته می‌شوند؛ و در آنها از میزهای بلند، چهارپایه و چندین فناوری برای کنفرانس‌های از راه دور استفاده می‌شود. چنین طرحی همچنین می‌تواند فضای بیشتری را در اختیار شرکت بگذارد؛ تا از آن برای افزایش فضای خصوصی کارکنان استفاده کند. استفاده از چندین میز اداری دارای ارتفاع قابل تنظیم به همراه صفحه‌های جداکننده نیز می‌تواند محیط مناسب و دوستانه‌ای را برای اتاق کنفرانس اداره فراهم آورد.
اتاق‌های مخصوص ایستادن برای گروه‌ها و همچنین جلسات کوچک‌تر نیز پیشنهاد می‌شود که در عرض یک ساعت تمام می‌شوند.

پادهای پربازده

اتاق‌های چسبیده، اتاق‌های تماس، اتاقک‌های تمرکز و… این نوع اتاقک‌های کوچک اسم‌های زیادی دارند. یکی از دلایلی که این اتاقک‌ها از سال 2008 به محبوبیت رسیده‌اند این است که آنها از قانون Goldilocks پیروی می‌کنند: آنها تقریبا برای همه کارهای فعالیت‌محور مناسب هستند؛ که به دو نفر یا بیشتر نیاز دارند. این “اتاق‌های کنفرانس کوچک” اغلب چندکاره و گاهی اوقات حتی قابل جابجایی هستند. آنها را می‌توان با استفاده از مواد اکوستیک طراحی کرد تا صدا را جذب کنند؛ و دارای میز و نیمکت‌هایی کوچک هستند. همچنین می‌توان نمایشگرهای متوسطی را برای کنفرانس ویدیویی در آنها پیدا کرد. بعضی از این پادها از سطوح دارای وینیل، دیوارهای شیشه‌ای برای نوشتن و طراحی یا رنگ‌های پاک‌کردنی استفاده می‌کنند. این کار به گسترش فضای فکری از سطوح محدود روی میز به فضایی گسترده‌تر کمک می‌کند.
این پادها راه حلی ایده‌آل برای گروه‌های سه یا چند نفره هستند؛ که برای تمرکز و خلاقیت گروهی به محیطی آرام‌تر نیاز دارند؛ و همچنین می‌توان آنها را برای جلسات طولانی‌تر به کار برد؛ که باید به دور از هرگونه حواس‌پرتی برگزار شوند. این اتاقک‌ها نزدیک به 6-8 نفر را در خود جای می‌دهند؛ که آنها را به انتخابی عالی برای ساختن در فضاهای تجاری تبدیل می‌کند. برخلاف جلسات ایستادنی که می‌توانند در هر جایی صورت گیرند (وسط یک فضای اداری باز گرفته تا کافه‌های طبقه اول اداره) این پادها مزاحمت ناشی از عبور افراد و مکالمه‌های غیرضروری را حذف می‌کنند تا بیشترین بازده به دست آید.

هوای آزاد

اگر نمی‌توانید هیچ جای دیگری را در داخل اداره بسازید؛ چرا کارهای خود را به فضای آزاد نمی‌برید؟ شرکت‌ها اکنون در حال اضافه کردن پاسیوهای پوشیده از گیاه، باغچه‌های روی پشت بام به همراه فضای گروهی و مسیرهای منظره‌دار برای جلسات پیاده‌روی هستند. اگر نمی‌توانید چنین فضایی را به طراحی داخلی خود اضافه کنید؛ این امکان را در اختیار دارید که جلسات خود را به محیط بیرونی شرکت منتقل کنید.
خواه یک آلاچیق سایه‌دار برای جلسات دور میز گرد برای پانزده نفر درست کنید؛ یا اینکه یک مسیر پیاده‌روی دو نفره را در اطراف اداره بسازید. شما می‌توانید جلسات خود را با استفاده از یک جدول زمانی مشترک برگزار کنید؛ و یک نفر را مسئول ضبط صدا، ویدیو یا یادداشت‌برداری قرار دهید و آنها را با استفاده از فضای ابری در اختیار اعضای دیگر نیز بگذارید.

۵ طراحي اداري برتر سال ۲۰۱۸

دکوراسیون اداری

از بازسازی موارد رفاهی مخصوص به خانه گرفته تا پیشرفت های واقعیت مجازی، در اینجا 5 طراحی اداری برتر را می بینیم که در طراحی های دکوراسیون اداری سال آینده قرار خواهند گرفت.

در حالی که برخی از افراد احساس می کنند که طراحی اداری و دکوراسیون اداری کمی بیش از حد در حال پر زرق و برق شدن است؛ حقیقت این است که ما در دوره‌ای سرشار از پیشرفت‌های فناوری و سازندگی برای مبلمان اداری و تسهیلات اداری زندگی می‌کنیم. این نوآوری‌ها به ما کمک می‌کنند تا در مورد مفهوم‌های سنتی مربوط به دنیای کار تجدید نظر کرده و آنها را به چالش بکشیم؛ و همچنین تصاویر ذهنی خود را در مورد آنها تغییر دهیم. برای مثال، سری اتاقک های بسیار ناراحت کننده یا اداره‌های خشک با مبلمان چوبی سنگین و پر نقش و نگار. طراحی دکوراسیون اداری آینده را می توان به صورت مینیمال تعریف کرد یا به شیوه‌ای تجملی طراحی کرد؛ و می‌توانند در عین حال طبیعی یا رنگارنگ و دست‌ساز یا پیراسته باشند.

اکنون تمرکز ما بر این است که فضای کاری را برای همه بهتر کنیم و ارزش افراد را در محیط اداره به رسمیت بشناسیم. درونمایه طراحی اداری در سال 2018 “شادابی” است؛ تا فضای اداری را فراتر از مکانی برای تحمل شرایط قرار دهیم و اداره به محیطی تبدیل شود که در آن احساس سرزندگی و پر تکاپویی کنیم. در ادامه 5 رویه را می‌بینیم که در سال بعد انتظار دیدن آنها را داریم.

5 طراحی اداری برتر سال 2018 که منتظرشان هستیم

سرسبز کردن اداره در یک سطح جدید

2017 سالی برای معروف شدن عناصر طراحی زیست‌گرایی در اداره‌ها بود. از باغ‌های روی پشت بام گرفته تا ویژگی‌های مربوط به آب تا جداکننده‌های مبتنی بر طبیعت که از بامبو یا چوب معمولی استفاده می‌کنند؛ طبیعت کارگردان اصلی در مسئله سلامت و رفاه کارکنان بوده است. این نکته ثابت شده است که بودن در طبیعت از بسیاری از جهات برای داشتن راحتی، خلاقیت، شادابی و سلامتی مفید است. هم‌اکنون، شرکت‌ها در حال استفاده بیشتر از این موضوع هستند که فراتر از گیاهان ایستاده و راهروهای شیک باشد. تا بتوانند مفهوم “سبز” را به همه فرآیندهای خود اضافه کنند. منابع انرژی قابل تجدید برای تامین برق اداره، سیستم‌های آب خاکستری، نوسازی سیستم‌های پاک‌کننده هوا، آفست کربن، فضاهای کاملا سبز، غذاها و نوشیدنی تولید شده در اداره برای استفاده در کافه، کرایه دوچرخه و ماشین‌های الکتریکی برای کارمندان و غیره. همچنین اگر شرکت‌های بیشتری مسیرهای مخصوص “جلسات به صورت پیاده‌روی” را در طراحی مبلمان اداری خود در نظر گرفتند؛ یا گلخانه و پارک داخلی مخصوص به خود را معرفی کردند؛ اصلا شگفت شده نشوید.

استفاده از پارچه‌های بیشتر در نمای کلی

با گسترش طرح‌های کلی مینیمالیست و طبیعی یا موثر و ساده، استفاده از پارچه به عنوان یکی از راه‌های شاداب کردن محیط اداره‌ها خواهد بود. پارچه‌ها عناصر حسی اتاق را افزایش می‌دهند؛ و می‌توانند احساس نوستالژیک خانه مانندی را در دور و بر اداره درست کنند. چیزهایی مانند روکش‌های مصنوعی صندلی، پنل‌های پارچه‌ای دیواری، قالیچه دستباف و سبدهای دست‌ساز را در نظر بگیرید.

این رنگ‌ها در حال گسترش هستند

Pantone اخیرا هشت رنگ مد روز را برای سال 2018 معرفی کرد؛ که می‌توانند مورد استقبال همه قرار گیرند. جاهایی مانند کسب و کارهای تازه‌کار، برندهای دارای اصالت زیاد یا شرکت‌های حرفه‌ای از مثال‌های آن هستند. چند ترکیب رنگ بسیار خوب شامل این موارد می‌شوند: رنگ “مبتکرانه”، که ترکیبی از آبی و نارنجی است که به دور همدیگر پیچیده شده‌اند ولی در عین حال شفاف و تازه هستند. اگر برند شما بزرگ است، آن را امتحان کنید. شرکت‌های دیگر ممکن است جذب رنگ “ظرافت” شوند، که از رنگ‌های متالیک خنثی ساخته شده است. ترکیبی عالی برای منظره‌ای چشم‌گیر و در عین حال آینده‌نگرانه. همچنین رنگ “بعید” فرهنگ شرکت را با استفاده از نمایی جهان شمول گسترش خواهد داد. من استفاده از رنگ‌های روشن را برای بخش‌های نشستن، روکش صندلی‌ها، دیوارها و پوشش کف اتاق‌ها توصیه می‌کنم. آنها می‌توانند کارهای بسیاری را انجام دهند.

بهبود در جزئیات و در دسترس بودن اداره

تعدادی از شرکت‌های خلاق وجود دارند که در حال حاضر در حال آزمودن راه‌هایی جدید برای بهبودی دسترسی افراد هستند. مخصوصا آنهایی که از لحاظ فیزیکی ناتوان هستند. برای مثال Panasonic اخیرا ویلچرهای خودران را در فرودگاه‌های ژاپن معرفی کرد؛ تا قبل از مسابقات المپیک 2020 استفاده شوند. بازدیدکنندگان قادر خواهند بود با چند بار زدن دکمه در گوشی‌های هوشمند خود یکی از این ویلچرهای خودران را احضار کنند. برای افراد ناشنوا،UNI یک دستگاه ترجمه است که می‌تواند به کارمندان دارای این ناتوانی کمک کند تا در جلسات شرکت کنند؛ و تعاملات خود را با دیگران به پیش ببرند. تا آنجایی که در مورد مسئله مد روز و طرح حرف بزنیم، میز اداری مجزا دیگر چندان کاربردی نخواهد بود. میزهای قابل تنظیم، صندلی‌های قابل تغییر، کتابخانه‌های ساکت، دستگاه‌های کمکی و غیره از آسان‌ترین چیزهای ساختنی هستند؛ تا اطمینان حاصل شود که همه کارمندان در محیط خود پویا هستند. معرفی این محصولات در سطح B2B به ادارات بزرگتر کمک خواهد کرد تا نیازهای افراد معلول را شناسایی کرده، ارزش بگذارند و آنها را برطرف کنند.

وسیله‌ای پیشرفته برای کار کردن معرفی خواهد شد

واقعیت و واقعیت مجازی گسترش یافته و به تدریج در حال باز کردن راه خود به سمت جلو هستند. در حالی که هنوز به نقطه قابل قبولی در پذیرش واقعیت مجازی (VR) نرسیده‌ایم؛ این مسئله خود را به عنوان منبعی برای آن دسته از کارکنان نشان می‌دهد که می‌خواهند مدل‌های توسعه محصولات را نشان دهند؛ فضای کاری خسته‌کننده خود را سر و سامان بخشند؛ و جلسات گسترده‌ای را با سهام داران دیگر داشته باشند که در ایالت یا کشورهای دیگر ساکن هستند. برای تیم‌های بازاریابی یا فروش، VR یا AR می‌توانند معاملات را با استفاده از تماس‌های تصویری، آزمایش محصول یا سرویس و کمپین‌های مشارکتی به انجام برسانند. همچنین برای مسئله جذب استعداد، تور مجازی به دور اداره در نهایت به یک استاندارد تبدیل خواهد شد. سوال بعدی این است: آیا فضاهایی به صورت مخصوص برای استفاده از VR و AR اختصاص می‌یابند؟ یا اینکه آنها به نحوی مناسب با هر کار دیگری ادغام می‌شوند؟ باید صبر کنیم و ببینیم.

ما در حال دیدن چندین تغییر هیجان‌انگیز در دنیای طراحی دکوراسیون و مبلمان اداری و نحوه کار کردن خودمان هستیم. اینها تنها بخشی از همه قضیه هستند؛ و من منتظر رویدادهای بعدی هستم.

طراحی کابین اداری دفتر کار خود را مدرن کنید

پارتیشن اداری

اگر هنوز هم در دفتر کار خود به کابین اداری نیاز دارید، باید آنها را مدرن و تازه نگه دارید. در این مقاله وب‌سایت سامانه ساز فرابین به بررسی روش‌هایی برای بهبود فضای کاری در کابین اداری می‌پردازیم.
کابین‌های اداری ممکن است آماج حملات و انتقادات بسیاری قرار داشته باشند. این کابین‌ها که معمولا از پارتیشن اداری ساخته شده‌اند؛ این روزها کمی قدیمی شده است؛ اما اگر هنوز هم نیازمند استفاده از آن هستید مطالعه این مقاله را از دست ندهید.
همه کسب و کارها، در فضای باز اداری بیشترین بازده را ندارند. بعضی از مقررات صنعتی به سطح خاصی از حریم خصوصی نیاز دارند؛ و بعضی از ادارات نیاز دارند که کارمندان خود را از هم جدا کنند تا بهترین عملکرد را داشته باشند. در این مقاله، یکی از گرایش‌های در حال رشد فضاهای اداری متحرک را با هم خواهیم دید: دیوارها و میزهای قابل جابجایی، مبلمان چرخ‌دار، پارتیشن اداری قابل تعویض و فناوری‌های یکپارچه که می‌توانند از چند وسیله مختلف استفاده کنند.
مزیت یک محیط پویا این است که می‌تواند همه چیز را تازه نگه دارد. برعکس این قضیه به چه صورت است؟ کارکنان‌تان ممکن است آرزوی ثبات داشته باشند؛ و محلی را طلب کنند که متعلق به خودشان باشد. جواب چنین چیزی ممکن است این باشد: در سال گذشته، علاقه زیادی را برای بازگشت به فضای کار خصوصی و “محل کار فردی” دیده‌ایم، که ما را به این سوال وا داشت: آیا کابین اداری می‌تواند دوباره جذاب باشد؟
برای سودبخش بودن، کابین اداری حتما لازم نیست که خسته‌کننده و جعبه‌مانند باشد. طراحی آن می‌تواند جالب و کاربردی باشد؛ و همچنین می‌توان بدون از دست دادن راحتی در یک دفتر کار مدرن از کابین اداری در طراحی خود استفاده کرد.

روش های طراحی مدرن کابین اداری دفتر کار

شیوه چند تکه

خواه پارتیشن‌های کابین اداری بلند باشند یا کوتاه، از پارتیشن شیشه ای درست شده باشند یا مواد جذب‌کننده صدا، باز هم چندین کابین اداری در کنار هم می‌توانند از لحاظ زیبایی‌شناختی خوشایند باشند. کابین اداری چند تکه باعث افزایش انعطاف‌پذیری در فضاهایی با شکل‌های عجیب و غریب و کوچک می‌شوند؛ و می‌توانند نیروی کاری پر نوسان را متعادل کنند.
با داشتن چندین کابین اداری که مخصوص نیازهای شما طراحی شده‌اند؛ می‌توانید از فضای خود حداکثر استفاده را کنید؛ و محیطی دلخواه و مطبوع داشته باشید. رنگ‌های روشن و آرام کننده، پارتیشن های شیشه ای مات و موادی را در نظر داشته باشید که بر روی عملکرد کارکنان اثری مثبت دارند. مواردی مانند نگهدارنده گیاهان یا قفسه‌هایی برای گذاشتن کلکسیون چیزهای زینتی از این دست است. با انجام چنین کاری، می‌توانید محل کاری آنها را به جایی برای آرامش و کارآیی تبدیل کنید؛ به جای اینکه در پایان روز کاری سریعا از آنجا فرار کنند.

انحناهای خوش ترکیب

لازم نیست که کابین اداری را فقط به شکل مکعبی درست کنیم. با انتخاب کردن انحناها یا شکل‌هایی خاص برای به کار بردن در میزها، می‌توانید اتاق را بدون آنکه فضای فردی یا محل زیادی را از دست دهید؛ از لحاظ زیبایی شناختی بسیار دلپذیرتر کنید. با در نظر گرفتن شکل‌ها و مواد منحصر به فرد، کابین‌های اداری می‌توانند به بخشی از عنصر هنری طراحی اداره تبدیل شوند. از کابین‌های اداری ردیفی اجتناب کنید. چراکه کارمندان باید در محل مشخص خود بنشینند و فضای کاری آنها شبیه مرزهایی هستند که نمی‌توانند از آنها عبور کنند. بهتر است کابین‌های اداری را در ردیف‌هایی مشخص و نامتقارن در دفتر خود پخش کنید؛ تا جذابیت آنها را لحاظ کنید و در عین حال حریم خصوصی کارمندان را نگه دارید.

به صورت تیم درآمدن

اگر نیروی کارتان از چندین تیم تشکیل شده باشد و نگران این هستید که کابین اداری باعث جدا شدن آنها از همدیگر شده و جریان خلاقیت و ایده‌های جدید را سرکوب خواهد کرد؛ میزها و مبلمان اداری را به گونه‌ای بچینید که اعضا این تیم‌ها احساس تعلق کنند. افراد را به صورت تیم درآورید، تا زمانی که در حال کار کردن هستند؛ فضای کاری برای آنها مایه دلخوشی باشد. در چنین فضایی، آنها می‌توانند به دنبال ایده‌ها، نوآوری‌ها و کار تیمی جدید باشند؛ بدون اینکه مشکلی در این راه پیش بیاید. همچنین با چرخاندن پارتیشن اداری می‌توان تعداد محل‌های کاری را در یک دسته کوچک مشخص کرد و انعطاف‌پذیری بیشتری را برای تیم‌های خود فراهم آورد؛ که در حال برطرف کردن نیاز مشتریان هستند.

راحتی مدرن

طراحی‌های امروزی کابین اداری با توجه به گسترش انواع پارتیشن اداری برای همگام شدن با فناوری و راحتی نیروی کار ایده‌آل هستند. با تعداد زیاد گزینه‌های در دسترس، شما می‌توانید فضایی را برای کارمندان خود فراهم کنید؛ تا نیازهای مختلف خود را برآورده کنند. میز کارهای نشسته یا ایستاده، ارتفاع یا اندازه قابل تنظیم برای میزها و یا پورت‌های فناوری داخلی، چند مورد از این نیازها هستند.
طراحی کابین‌های اداری از زمان دیوارهای خسته‌کننده که در محل‌های کار بسیار به کار می‌رفتند؛ تا کنون که انواع مدرن پارتیشن اداری ثابت و متحرک تولید شده است، راه زیادی را طی کرده‌اند. پس اجازه ندهید که گرایش روزافزون به فضای اداری باز، شما را از به کار بردن کابین اداری منصرف کند. بخصوص اگر فکر می‌کنید که این شیوه طراحی دکوراسیون اداری می‌تواند برای محیط دلخواه‌تان ایده‌آل باشند.

با ۴ نوع میز اداری غیرمعمول و عجیب آشنا شوید

میز اداری

طرح‌های خلاقانه و مفهومی همیشه فاصله زیادی با تبدیل شدن به محصولات مصرفی و مورد پذیرش جامعه دارند. در زمینه دکوراسیون اداری نیز یکی از محصولات مورد توجه طراحان میز اداری است. در این مقاله وب‌سایت سامانه ساز فرابین می‌خواهیم شما را با 4 نوع میز اداری غیر معمول و عجیب آشنا کنیم. میزهایی که شاید به زودی بخشی از مبلمان اداری دفاتر کار شوند. این طرح‌ها به دنبال طراحی میزهایی برای صرفه‌جویی در فضا و بهبود کارایی هستند.
انتخاب نوع میز اداری ممکن است یک تصمیم بزرگ به نظر نرسد؛ اما از طرفی آنها می‌توانند بخشی جدایی‌ناپذیر از فضای کاری هر شرکت باشند. بنابراین اگر می‌خواهید یک محیط کار ایجاد کنید که کمی متفاوت از موارد معمول باشد؛ بدانید که میزهای‌تان حتما نباید از نمونه‌های کلاسیک انتخاب شود. پس همراه ماه نگاهی به این گزینه‌های میز اداری غیرمعمول بیندازید.

صرفه‌جویی در فضا و بهبود کارایی با میز اداری غیرمعمول

میزهای ایستاده

اگرچه ممکن است بی‌خطر به نظر برسد؛ اما نشستن برای مدتی طولانی می‌تواند برای سلامتی شما مضر باشد. کسانی که بیشتر زمان روز را بر روی صندلی می‌نشینند؛ در معرض خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت نوع 2، مشکلات قلبی و روده بزرگ و سرطان پستان قرار می‌گیرند. نشستن در بخش عمده‌ای از روز همچنین می‌تواند بر روی امید به زندگی تأثیر بگذارد. با توجه به مطالعه‌ای که در سال 2012 توسط Open BMJ انجام شد؛ آمریکایی‌ها تنها با محدود کردن زمان نشستن خود به سه ساعت در روز می‌توانند دو سال به طول عمر خود اضافه کنند.
با توجه به این حقیقت، میزهای ایستاده در حال تبدیل شدن به یک روند رایج، نه تنها در میان غول‌های تکنولوژی مانند فیس‌بوک بلکه در میان مدارس مختلف اعم از ابتدایی تا سطح دانشگاهی هستند. بعضی از میزها می‌توانند از حالت نشسته به حالت ایستاده تغییر حالت دهند. در حالی که برخی از آنها با گزینه‌های قابل تنظیم ارتفاع همراه هستند. شما می‌توانید برای ایجاد یک محیط اداری سالم‌تر، از این مدل میز اداری غیرمعمول در دفتر کار خود استفاده کنید.

میز تردمیل

خب باید گفت این نوع میز اداری غیرمعمول واقعا در محصولات مبلمان اداری عجیب است. با اعمال تغییراتی در میزهای ایستاده، میزهای تردمیل ساخته می‌شود. میزهایی که به سلامت بیشتر کارکنان منجر می‌شود؛ چراکه به آنها اجازه می‌دهد در حین کار ورزش نیز کنند. این میزهای مخصوص به گونه ای طراحی شده‌اند که خیلی قوی و محکم نیستند؛ و تنها اجازه می‌دهند در سرعت‌های 1 تا 2 مایل در ساعت قدم بزنید. اما با همین سرعت نیز پس از مدتی به نفس‌زدن خواهید افتاد. به علاوه مزایای دیگری نیز برای استفاده از این نوع میز اداری وجود دارد. به گزارش فوربس از کیت تیلور، “ایستادن در مقابل کسی که در حال راه رفتن در سر جای خود است در حالی که حدود یک و نیم فوت بالاتر از شما قرار دارد؛ یک موقعیت منحصر به فرد و عجیب است.

میزهای آینده؟

منظور از میزهای آینده میز مشخص و خاصی نیست. در واقع هر طرحی که پا را از استانداردهای معمول فراتر بگذارد؛ و ویژگی‌هایی جدید در شکل و کاربرد ارائه دهد؛ یک میز اداری غیرمعمول برای آینده نامیده می‌شود.
به عنوان مثال میز امگا از Atomare، یک میز اداری شیک و ساده است، با سطح نارنجی رنگ و انحناهای سفید که یادآور خط تولید اپل است. گزینه دیگر میزهای اداری آینده میز Luna تولید شده توسط شرکت ایتالیایی Uffix است. طراحی فضایی این میز اداری دارای یک پایه منحنی است؛ که در رنگ‌های سیاه، قرمز یا خاکستری با سطح شیشه‌ای عرضه می‌شود. گزینه‌های هنری‌تر، مانند Boabab یک میز طراحی شده از جنس فولاد ضد زنگ رنگی است؛ که توسط Max Ingrand طراحی شده است. این میزهای غیرمعمول می‌توانند به شما ایده‌هایی برای ارتقای دکوراسیون اداری محیط‌های تان بدهند و تفاوت‌ها را رقم بزنند.

صرفه‌جویی در فضا

یک میز جدید اداری، که در آن پوشه ها و فایل ها معمولا بر روی میز و در نزدیکی چشم کارمندان قرار می‌گیرند؛ اخیرا معرفی شده است که در حال حاضر در حال توسعه می‌باشد. کل میز یک واحد یک تکه از چوب خمیده است؛ که دارای قفسه‌بندی در بالای خود است. بنابراین کارمندان می‌توانند به سادگی بر روی آنچه که در مقابل آنها قرار دارد تمرکز کنند.
دفاتری که فضای زیادی برای قرار دادن میز ندارند، می‌توانند از میز فشرده‌ای که شرکت رومانیایی MTI IMPEX طراحی کرده است استفاده کنند. این میز اداری می‌تواند هنگامی که به آن نیاز ندارید به یک جعبه تبدیل شود؛ و فضای بیشتری را در دفتر شما به وجود بیاورد (حتی شما می‌توانید در صورت لزوم از میزهای موقت استفاده کنید). همچنین هکلر دیزاین یک طراحی تحت عنوان OneLessDesk ارائه داده است؛ که می‌توانید مجموعه‌ای از میزها را در زیر یکدیگر قرار دهید و در فضا صرفه جویی کنید؛ و یا برای ایجاد یک میز بزرگ‌تر آنها را گسترش دهید.

۳ نکته مهم برای انتخاب بهترین رنگ مبلمان اداری

مبلمان اداری

برای یک صاحب کسب و کار، انتخاب درست رنگ مبلمان اداری یک تصمیم بسیار مهم است. البته در ابتدا ممکن است آن را جدی نگیرید؛ اما تحقیقات متعدد ثابت کرده است که رنگ صندلی‌ها، میز اداری و محیط اطراف آن تاثیری عمده بر خلق و خوی کارکنان شما خواهد داشت. اگر شما هم در انجام انتخابی مناسب برای رنگ مبلمان اداری دچار تردید شده‌اید؛ در این مقاله وب‌سایت سامانه ساز فرابین، سه نکته مهم که می‌تواند راهنمای شما باشد را مطرح می‌کنیم.

نکاتی برای رنگ مبلمان اداری

رنگ‌ها بر شرایط روحی کارکنان تاثیر می‌گذارند

بسیاری از کسب و کارهای شناخته شده در حال حاضر از رنگ‌ها به نفع خود استفاده می‌کنند. مثلا فست‌فودهای زنجیره‌ای اغلب از رنگ‌های پرطرفدار استفاده می‌کنند؛ تا به طور همزمان اشتها را تحریک کنند و همچنین باعث تشویق شما به خوردن سریع‌تر شوند. این کار باعث ایجاد انگیزه در مشتریان برای سفارش مواد غذایی بیشتر می‌شود.
همین اصول در انتخاب رنگ مبلمان اداری دفتر کار نیز مورد توجه قرار می‌گیرد. به عنوان مثال رنگ قرمز از گروه رنگ‌هایی است که باعث ایجاد تغییرات فیزیولوژیک در بدن انسان می‌شود. مثلا ضربان قلب سریع‌تر در برخورد با این رنگ، یکی از ویژگی‌های آن است. بنا بر همین ویژگی، این رنگ می‌تواند برای محیط‌هایی که نیازمند روحیه جنگندگی است کاربرد داشته باشد.
از سوی دیگر، رنگ آبی قرار دارد؛ که به ترویج آرامش در محیط شناخته شده است. هنگام خرید مبلمان اداری برای کسب و کار خود، باید به یاد داشته باشید که کاربرد این رنگ در مبلمان اداری بر توانایی کارکنان شما برای تمرکز بیشتر ذهنی و کاری کمک خواهد کرد.

استانداردهای طراحی یک کسب و کار

در حالی که انتخاب رنگ، پاسخ‌های خاصی را در افراد ایجاد می‌کند؛ استانداردهای طراحی، برای انتخاب رنگ، نیازهای خاص یک کسب و کار را در نظر می‌گیرند. به عنوان مثال، یک شرکت حقوقی که می‌خواهد خدمات حرفه‌ای خاصی را به مشتریان خود ارائه دهد؛ بهتر است رنگ مبلمان اداری خود را از میان رنگ‌های خنثی انتخاب کند. رنگ‌هایی مانند قهوه‌ای، خاکستری یا آبی نفتی، رنگ‌هایی هستند که در این زمینه موثر خواهد بود. از سوی دیگر، یک دفتر خلاقانه یا استارتآپی برای نشان دادن پویایی و انرژی خود، بهتر است از رنگ‌های شاد، متنوع و پر انرژی استفاده کند.

فضا و دکوراسیون داخلی باید مکمل یکدیگر باشند

معمولا دفاتر اداری تمایل دارند تا رنگ‌های مختلفی را نمایش دهند؛ بنابراین مهم است که آنهایی را انتخاب کنید که با هم هم‌پوشانی دارند؛ و یا مکمل یکدیگر هستند. پالت‌های رنگ یک ابزار عالی برای تعیین این است که چه رنگ‌هایی بهترین انتخاب برای رنگ مبلمان اداری و فضای دفتر کار است. با این حال، از آنجا که مبلمان اداری یک سرمایه‌گذاری دراز مدت است؛ بهتر است از کارشناسان طراحی دکوراسیون اداری برای دریافت یک مشاوره حرفه‌ای کمک بگیرید. در نهایت، میزان نور طبیعی در دفتر شما نقش مهمی در این تصمیم دارد. اگر دفتر شما در معرض نور طبیعی قرار نگیرد، رنگ‌های سبک‌تر و پرانرژی را انتخاب کنید؛ تا از ایجاد یک محیط خفه جلوگیری کنید.
تزئینات داخلی برای دفتر شما ممکن است به عنوان یک کار کوچک ظاهر شود؛ اما انتخاب‌هایی که انجام می‌دهید، بر این نکته که چگونه کسب و کار شما از سوی مراجعان شناخته و درک می‌شود؛ و کارکنان شما چه احساسی نسبت به محیط دارند، تاثیر خواهد گذاشت. پس کار آسانی در پیش ندارید؛ و باید با انتخاب درست رنگ مبلمان اداری و فضای اداری، دفتر کاری را ایجاد کنید که به مشتریان حس اعتماد ببخشد؛ و موجب افزایش کارایی کارکنان شود.
ما در شرکت سامانه ساز فرابین آماده ارائه انواع خدمات متنوع در زمینه مشاوره، طراحی و اجرای انواع مبلمان اداری و دکوراسیون اداری هستیم.

123