نکات نورپردازی در دکوراسیون اداری دفتر کار

سه شنبه 15 آبان 1397
18:04
نوین

دکوراسیون اداری

نورپردازی در دکوراسیون اداری اگر به شیوه درست انجام شود؛ می‌تواند فضای اداری کارآمدتر و راحت‌تری را برای کارکنان ایجاد کند. در این نوشته وب‌سایت سامانه ساز فرابین، نکات و ایده هایی را درباره بهبود نورپردازی در دکوراسیون اداری مطرح می‌کنیم.این که موضوع کار شما چیست و دفتر کارتان چه ویژگی‌هایی دارد؛ تفاوتی در میزان اهمیت نورپردازی در دکوراسیون اداری ایجاد نمی‌کند. وجود نور مناسب و با کیفیت در فضای کاری و روی میز اداری شما، به افزایش بهره‌وری شما کمک می‌کند. این در حالی است که نور کم و ضعیف می‌تواند انرژی شما را کاهش دهد؛ روحیه شما را خنثی کند؛ باعث خستگی چشم و سردرد شود؛ و در نهایت توانایی شما برای انجام کارآمد وظایف کاری کاهش دهد. اگر دفتر کار شما دسترسی خوبی به نور طبیعی نداشته باشد؛ نورپردازی دکوراسیون اداری و استفاده از منابع نور مصنوعی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. البته بسیاری از دفاتر اداری منبع‌های متعددی برای ایجاد نور در دفتر کار دارند؛ اما اگر تصور می‌کنید تعدد منابع نور کفایت می‌کند، باید بگویم سخت در اشتباهید. در واقع مسئله مهم‌تر آن است که نورپردازی در دکوراسیون اداری عملکرد درستی داشته باشد.

استفاده از نور غیر مستقیم

از کار زیر نور مستقیم چراغ‌های آویز اجتناب کنید. بهترین روش نورپردازی در دکوراسیون اداری پخش کردن نور است. نورهای مستقیم آزاردهنده بوده؛ و بهترین کار جلوگیری از ایجاد نورهای خیره‌کننده در محیط کار است. نور غیر مستقیم همچنین از ایجاد سایه‌های شدید و کنتراست نور جلوگیری می‌کند.

در نظر گرفتن وظایف

کارهای مختلف ممکن است نیازمند روش خاصی برای نورپردازی در دکوراسیون اداری باشند. به عنوان مثال برای کارهای کامپیوتری و سایر وظایفی که کار در بخش مشخصی از میز اداری متمرکز شده است؛ استفاده از منبع نور متمرکز توصیه می‌شود. این لامپ‌ها می‌تواند دقیقا به جایی که شما با آن کار می‌کنید نور بدهد. به عنوان مثل متمرکز کردن نور روی صفحه کلید کامپیوتر یکی از این روش‌ها است.

موقعیت و محل انجام کار

موقعیت انجام کار نیز موضوع مهم دیگری است که بر شکل نورپردازی در دکوراسیون اداری موثر است. به عنوان مثال کار با رایانه در حالی که یک منبع نور خیره‌کننده (طبیعی یا غیر طبیعی) در پشت سر شما قرار داده باشد، تقریبا غیر ممکن است. چراکه دید شما را به صفحه مانیتور به شدت کاهش می‌دهد. همچنین اگر شما ساعات زیادی را در طول روز پشت میز اداری به نوشتن اوراق و… مشغول هستید؛ زاویه تابش نور را در نظر بگیرید. به عنوان مثال نور اگر از پشت دست شما بتابد؛ سایه دست شما روی برگه، دید و تمرکز شما را مختل می‌کند. در این زمینه اولین اصل این است که هنگام طراحی دکوراسیون اداری و چینش میزهای اداری به زاویه تابش نور از پنجره‌ها دقت کنید.

نور طبیعی در مبلمان اداری

دفتر خود را از مزایای منحصر به فرد نور طبیعی که از یک پنجره یا هر منبع دیگری وارد دفتر کار می‌شود محروم نکنید. خورشید می‌تواند گرمایی مطبوع و نوری دلنشین ایجاد کند که شرایط محیط کاری را بهبود می‌بخشد. در زمینه چینش مبلمان اداری بهتر است که میز اداری خود را نسبت به منبع نور طبیعی (در اکثر مواقع پنجره)، طوری قرار دهید که هم دید مناسبی به فضای باز بیرون داشته باشید؛ و هم زاویه تابش نور از روبرو باشد تا در دید شما روی مانیتور و… اختلال ایجاد نکند.
نکته دیگر در این زمینه آن است که میز اداری را طوری قرار دهید که با تغییر زاویه تابش نور خورشید، وسائل روی میز اداری ایجاد سایه نکنند.


[ بازدید : 322 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به طراحی مبلمان و دکوراسیون اداری است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]