نشانه‌های طراحی بد دکوراسیون اداری

چهارشنبه 16 آبان 1397
16:12
نوین

دکوراسیون اداری

طراحی بد دکوراسیون اداری می‌تواند صدمات زیادی به مجموعه و کارکنان شما بزند. بعضی از کارمندان وقت بیشتری را در اداره می‌گذرانند تا در خانه هایشان. به همین دلیل مهم است که اطمینان داشته باشیم محل کار طوری طراحی شده است که برای کارمندان بسیار راحت بوده و آنها در آنجا احساس خستگی نمی‌کنند. در این مطلب وب‌سایت سامانه ساز فرابین به بررسی 6 حالت ناشی از طراحی بد دکوراسیون اداری می‌پردازیم که می‌تواند به کارکنان فشار وارد کرده و کیفیت کار آنها را کاهش دهد.

6 حالت که طراحی بد دکوراسیون اداری موجب دردسر می شود

در ادامه یک لیست از مشکلات رایج که یک دفتر کار با طراحی بد دکوراسیون اداری با آن مواجه است را مطرح می‌کنیم:

کارمندان نمی‌توانند تمرکز کنند

آیا محیط کار نیازهای فردی کارمند شما را برطرف می‌کند؟ اگر چنین نباشد او از کار در این محیط رنج خواهد برد. به عنوان مثال قرار دادن میز کارمندی که کارش نیاز به تمرکز دارد در کنار کسی که زمان زیادی را صرف صحبت کردن با تلفن می‌کند؛ می‌تواند تمرکز او را به هم بزند. برای اجتناب از این وضعیت باید این موضوع را در نظر بگیرید؛ و در تقسیم‌بندی فضای دفتر کار با استفاده از ابزارهایی مثل پارتیشن اداری، محیط‌هایی مناسب برای تمرکز، جلسه، مذاکره و گفتگوی تلفنی فراهم کنید.

آلودگی محیط آزار دهنده است

حضور گیاهان در محیط کار فقط یک ایده تزئینی نیست. بلکه حضور گیاهان مزایای بهداشتی و سلامتی نیز دارد. در این زمینه اصطلاحی وجود دارد به نام “سندرم ساختمان بیمار” که به ساختمان هایی گفته می‌شود که به اثرات منفی طراحی بد دکوراسیون اداری دفاتر کار اشاره دارد. نشانه‌های این سندرم، خواب آلودگی، تحریک‌پذیری فیزیکی، سختی تمرکز، احساس خستگی و منگی است. این علائم به صورت کم و بیش ممکن است در هر ساختمانی ایجاد شود؛ اما وجود گیاهان می‌تواند به افزایش شادابی و طراوت محیط و کاهش این اثرات منفی کمک کند.

کارکنان با درد و رنج به خانه می‌روند

هیچ چیز به اندازه مبلمان اداری ناراحت و نامناسب که بر اساس اصول ارگونومیک ساخته نشده‌اند؛ نمی‌تواند کیفیت کار کارکنان را کاهش دهد. صندلی‌های نامناسب که باعث خستگی گردن، کمر و شانه‌ها می‌شود. مانیتورهای کوچک و با کیفیت تصویر نامناسب که موجب خستگی جشمان کارکنان می‌شود؛ و صفحه کلید نامناسب که موجب دردهای ناحیه مچ دست و بیماری تونل کارپال می‌شود؛ مهم‌ترین مواردی است که می‌تواند به کاهش کیفیت کار کارکنان و خستگی و دردمند بودن آنها در پایان روز بینجامد.

هیچ جایی برای اجتماع وجود ندارد

یک گفتگوی کوتاه، یک شوخی یا یک داستان کوچک می‌تواند فضای کار را دلپذیرتر کند. این گفتگوهای کوتاه می‌تواند تنوعی باشد برای شکستن خستگی ناشی از کارهای عادی و روزمره، تا کارکنان بتوانند با انرژی بیشتری به ادامه امور بپردازند. اما اگر دفتر شما محل خوبی که کارمندان بتوانند در آن دقایقی را با یکدیگر صحبت کرده و استراحت نمایند، نداشته باشد؛ ممکن است کارکنان فرصتی برای کاهش استرس و فشار کار نداشته باشند.

میزهای کار شلخته است

در این شرایط کارکنان نمی‌توانند موارد مورد نظر را روی میز خود پیدا کنند؛ چراکه همه چیز را روی آن نگه می‌دارند. این یکی دیگر از اثرات طراحی بد دکوراسیون اداری است. هیچ کس دوست ندارد درباره پیدا کردن پرونده‌ای که جلسه آن 5 دقیقه دیگر آغاز می‌شود، به زحمت بیفتند. یک طراحی درست دکوراسیون اداری باید فکری مناسب برای ذخیره‌سازی و نظم دادن به موارد مختلف در دفتر کار داشته باشد. میز اداری و قفسه‌ها، کمدها و کابینت‌ها، می‌توانند در این زمینه کمک‌کننده باشند.

کارکنان در تمام طول روز می‌نشینند

یک مقاله که در سال 2012 در گاردین منشر شده است گزارش می‌دهد که نشستن بیش از 3 ساعت به صورت مداوم در طول روز، می‌تواند امید به زندگی را حدود 2 سال کاهش دهد. برخی از شرکت‌های معتبر برای کاهش اثرات این مسئله بر سلامتی کارکنان به فکر معرفی برنامه‌های سلامتی و ایجاد کلاس‌ها و تجهیزات ورزشی هستند. اگر شما چنین بودجه‌ای ندارید؛ این فرصت را به کارکنان بدهید که هر نیم ساعت یک بار برای دقایقی در محیط کار قدم بزنند. طبیعتا یک طراحی دکوراسیون اداری خوب باید بتواند محیطی برای قدم زدن و انجام حرکات ساده ورزشی فراهم کند.

در نهایت این مشکلات می‌تواند به اخلاق کارکنان آسیب برساند؛ و منجر به بازدهی کاری کمتری شود. پس بهتر است دفتر کار خود را مطابق لیست بالا بررسی کنید؛ و از همکاران خود بپرسید که چه چیزی در مورد دفتر باید تغییر کند. شما به راحتی و با کمی تحقی می‌توانید دفتر را به جای بسیار بهتری برای کار کردن تبدیل کنید.


[ بازدید : 311 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به طراحی مبلمان و دکوراسیون اداری است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]