۳ نکته مهم برای انتخاب بهترین رنگ مبلمان اداری

شنبه 19 آبان 1397
23:14
نوین

مبلمان اداری

برای یک صاحب کسب و کار، انتخاب درست رنگ مبلمان اداری یک تصمیم بسیار مهم است. البته در ابتدا ممکن است آن را جدی نگیرید؛ اما تحقیقات متعدد ثابت کرده است که رنگ صندلی‌ها، میز اداری و محیط اطراف آن تاثیری عمده بر خلق و خوی کارکنان شما خواهد داشت. اگر شما هم در انجام انتخابی مناسب برای رنگ مبلمان اداری دچار تردید شده‌اید؛ در این مقاله وب‌سایت سامانه ساز فرابین، سه نکته مهم که می‌تواند راهنمای شما باشد را مطرح می‌کنیم.

نکاتی برای رنگ مبلمان اداری

رنگ‌ها بر شرایط روحی کارکنان تاثیر می‌گذارند

بسیاری از کسب و کارهای شناخته شده در حال حاضر از رنگ‌ها به نفع خود استفاده می‌کنند. مثلا فست‌فودهای زنجیره‌ای اغلب از رنگ‌های پرطرفدار استفاده می‌کنند؛ تا به طور همزمان اشتها را تحریک کنند و همچنین باعث تشویق شما به خوردن سریع‌تر شوند. این کار باعث ایجاد انگیزه در مشتریان برای سفارش مواد غذایی بیشتر می‌شود.
همین اصول در انتخاب رنگ مبلمان اداری دفتر کار نیز مورد توجه قرار می‌گیرد. به عنوان مثال رنگ قرمز از گروه رنگ‌هایی است که باعث ایجاد تغییرات فیزیولوژیک در بدن انسان می‌شود. مثلا ضربان قلب سریع‌تر در برخورد با این رنگ، یکی از ویژگی‌های آن است. بنا بر همین ویژگی، این رنگ می‌تواند برای محیط‌هایی که نیازمند روحیه جنگندگی است کاربرد داشته باشد.
از سوی دیگر، رنگ آبی قرار دارد؛ که به ترویج آرامش در محیط شناخته شده است. هنگام خرید مبلمان اداری برای کسب و کار خود، باید به یاد داشته باشید که کاربرد این رنگ در مبلمان اداری بر توانایی کارکنان شما برای تمرکز بیشتر ذهنی و کاری کمک خواهد کرد.

استانداردهای طراحی یک کسب و کار

در حالی که انتخاب رنگ، پاسخ‌های خاصی را در افراد ایجاد می‌کند؛ استانداردهای طراحی، برای انتخاب رنگ، نیازهای خاص یک کسب و کار را در نظر می‌گیرند. به عنوان مثال، یک شرکت حقوقی که می‌خواهد خدمات حرفه‌ای خاصی را به مشتریان خود ارائه دهد؛ بهتر است رنگ مبلمان اداری خود را از میان رنگ‌های خنثی انتخاب کند. رنگ‌هایی مانند قهوه‌ای، خاکستری یا آبی نفتی، رنگ‌هایی هستند که در این زمینه موثر خواهد بود. از سوی دیگر، یک دفتر خلاقانه یا استارتآپی برای نشان دادن پویایی و انرژی خود، بهتر است از رنگ‌های شاد، متنوع و پر انرژی استفاده کند.

فضا و دکوراسیون داخلی باید مکمل یکدیگر باشند

معمولا دفاتر اداری تمایل دارند تا رنگ‌های مختلفی را نمایش دهند؛ بنابراین مهم است که آنهایی را انتخاب کنید که با هم هم‌پوشانی دارند؛ و یا مکمل یکدیگر هستند. پالت‌های رنگ یک ابزار عالی برای تعیین این است که چه رنگ‌هایی بهترین انتخاب برای رنگ مبلمان اداری و فضای دفتر کار است. با این حال، از آنجا که مبلمان اداری یک سرمایه‌گذاری دراز مدت است؛ بهتر است از کارشناسان طراحی دکوراسیون اداری برای دریافت یک مشاوره حرفه‌ای کمک بگیرید. در نهایت، میزان نور طبیعی در دفتر شما نقش مهمی در این تصمیم دارد. اگر دفتر شما در معرض نور طبیعی قرار نگیرد، رنگ‌های سبک‌تر و پرانرژی را انتخاب کنید؛ تا از ایجاد یک محیط خفه جلوگیری کنید.
تزئینات داخلی برای دفتر شما ممکن است به عنوان یک کار کوچک ظاهر شود؛ اما انتخاب‌هایی که انجام می‌دهید، بر این نکته که چگونه کسب و کار شما از سوی مراجعان شناخته و درک می‌شود؛ و کارکنان شما چه احساسی نسبت به محیط دارند، تاثیر خواهد گذاشت. پس کار آسانی در پیش ندارید؛ و باید با انتخاب درست رنگ مبلمان اداری و فضای اداری، دفتر کاری را ایجاد کنید که به مشتریان حس اعتماد ببخشد؛ و موجب افزایش کارایی کارکنان شود.
ما در شرکت سامانه ساز فرابین آماده ارائه انواع خدمات متنوع در زمینه مشاوره، طراحی و اجرای انواع مبلمان اداری و دکوراسیون اداری هستیم.


[ بازدید : 343 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به طراحی مبلمان و دکوراسیون اداری است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]