۳ طراحی مدرن برای جایگزینی اتاق کنفرانس

يکشنبه 18 آذر 1397
14:24
نوین

میز کنفرانس

با افزایش همکاری در اداره‌های مختلف، باید در مورد طراحی اتاق کنفرانس تجدید نظر کنیم؛ و راه‌حل‌های جایگزین معرفی کنیم. بعد از انتشار خبری که در آن کارکنان Apple تهدید کرده بودند که به جای کار کردن در Apple Park ترجیح می‌دهند استعفا دهند. می‌توانیم به این نتیجه برسیم که فضای باز اداری دیگر چندان کارساز نیست. اما یکی از چیزهایی که نمی‌شود از فضای کار مدرن حذف کرد مسئله همکاری و تعامل است. در واقع همین ضرورت همکاری و خلاقیت مشترک چیزی بود که شرکت‌ها را از سمت کابین‌های اداری به سوی فضای باز سوق داد. انسان‌ها موجوداتی اجتماعی هستند؛ و ما باید اغلب همدیگر را ببینیم؛ تبادل نظر کنیم و همچنین با همدیگر تصمیم بگیریم تا بتوانیم بهترین کار را برای همه انجام دهیم.
قبلا اتاق کنفرانس و میز کنفرانس معمولا تنها برای جلسات صبح دوشنبه به کار می‌رفتند؛ اما امروزه از آنجا که میزان کنفرانس برای جلسات، تفکر جمعی، هکاتون‌ها، کنفرانس‌های ویدیویی، بحث‌های گروهی از راه دور و غیره به سرعت در حال افزایش است. جدول زمانی اتاق کنفرانس همیشه به هم می‌ریزد و این اتاق‌ها دیگر نمی‌توانند پاسخگوی همه باشند.
چگونه می‌توانیم بدون بازسازی کامل یا ساختن اتاق‌های دیگر طراحی دکوراسیون اداری خود را با شرایط جدید وفق دهیم؟ ادارات کنونی سه جایگزین را برای اتاق کنفرانس ارائه داده اند.

3 طراحی مدرن که در حال جایگزینی اتاق کنفرانس هستند

اتاق‌های مخصوص ایستادن

ثابت شده است که نشستن پشت یک میز به مدت چند ساعت در روز احتمال حمله قلبی و بیماری‌های دیگر را افزایش می‌دهد. برای کاهش این‌گونه عوارض منفی، اتاق‌های مخصوص ایستادن معرفی شدند. این اتاق‌ها به یک بهانه عالی (و کاربردی) تبدیل شدند تا کارمندان بایستند، فعالیت خود را افزایش دهند، این طرف و آن طرف بروند و در عین مشارکت احساس سلامت بیشتری کنند.
اتاق کنفرانس مخصوص ایستادن معمولا در حاشیه ادارات باز ساخته می‌شوند؛ و در آنها از میزهای بلند، چهارپایه و چندین فناوری برای کنفرانس‌های از راه دور استفاده می‌شود. چنین طرحی همچنین می‌تواند فضای بیشتری را در اختیار شرکت بگذارد؛ تا از آن برای افزایش فضای خصوصی کارکنان استفاده کند. استفاده از چندین میز اداری دارای ارتفاع قابل تنظیم به همراه صفحه‌های جداکننده نیز می‌تواند محیط مناسب و دوستانه‌ای را برای اتاق کنفرانس اداره فراهم آورد.
اتاق‌های مخصوص ایستادن برای گروه‌ها و همچنین جلسات کوچک‌تر نیز پیشنهاد می‌شود که در عرض یک ساعت تمام می‌شوند.

پادهای پربازده

اتاق‌های چسبیده، اتاق‌های تماس، اتاقک‌های تمرکز و… این نوع اتاقک‌های کوچک اسم‌های زیادی دارند. یکی از دلایلی که این اتاقک‌ها از سال 2008 به محبوبیت رسیده‌اند این است که آنها از قانون Goldilocks پیروی می‌کنند: آنها تقریبا برای همه کارهای فعالیت‌محور مناسب هستند؛ که به دو نفر یا بیشتر نیاز دارند. این “اتاق‌های کنفرانس کوچک” اغلب چندکاره و گاهی اوقات حتی قابل جابجایی هستند. آنها را می‌توان با استفاده از مواد اکوستیک طراحی کرد تا صدا را جذب کنند؛ و دارای میز و نیمکت‌هایی کوچک هستند. همچنین می‌توان نمایشگرهای متوسطی را برای کنفرانس ویدیویی در آنها پیدا کرد. بعضی از این پادها از سطوح دارای وینیل، دیوارهای شیشه‌ای برای نوشتن و طراحی یا رنگ‌های پاک‌کردنی استفاده می‌کنند. این کار به گسترش فضای فکری از سطوح محدود روی میز به فضایی گسترده‌تر کمک می‌کند.
این پادها راه حلی ایده‌آل برای گروه‌های سه یا چند نفره هستند؛ که برای تمرکز و خلاقیت گروهی به محیطی آرام‌تر نیاز دارند؛ و همچنین می‌توان آنها را برای جلسات طولانی‌تر به کار برد؛ که باید به دور از هرگونه حواس‌پرتی برگزار شوند. این اتاقک‌ها نزدیک به 6-8 نفر را در خود جای می‌دهند؛ که آنها را به انتخابی عالی برای ساختن در فضاهای تجاری تبدیل می‌کند. برخلاف جلسات ایستادنی که می‌توانند در هر جایی صورت گیرند (وسط یک فضای اداری باز گرفته تا کافه‌های طبقه اول اداره) این پادها مزاحمت ناشی از عبور افراد و مکالمه‌های غیرضروری را حذف می‌کنند تا بیشترین بازده به دست آید.

هوای آزاد

اگر نمی‌توانید هیچ جای دیگری را در داخل اداره بسازید؛ چرا کارهای خود را به فضای آزاد نمی‌برید؟ شرکت‌ها اکنون در حال اضافه کردن پاسیوهای پوشیده از گیاه، باغچه‌های روی پشت بام به همراه فضای گروهی و مسیرهای منظره‌دار برای جلسات پیاده‌روی هستند. اگر نمی‌توانید چنین فضایی را به طراحی داخلی خود اضافه کنید؛ این امکان را در اختیار دارید که جلسات خود را به محیط بیرونی شرکت منتقل کنید.
خواه یک آلاچیق سایه‌دار برای جلسات دور میز گرد برای پانزده نفر درست کنید؛ یا اینکه یک مسیر پیاده‌روی دو نفره را در اطراف اداره بسازید. شما می‌توانید جلسات خود را با استفاده از یک جدول زمانی مشترک برگزار کنید؛ و یک نفر را مسئول ضبط صدا، ویدیو یا یادداشت‌برداری قرار دهید و آنها را با استفاده از فضای ابری در اختیار اعضای دیگر نیز بگذارید.


[ بازدید : 679 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به طراحی مبلمان و دکوراسیون اداری است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]